2016. július 27., szerda

Kávézacc a hajra?



Sziasztok! 

A mai bejegyzés a kávézacc hasznosításáról fog szólni és olyan módszert osztok meg veletek, amit már én is kipróbáltam. 

A kávézacc javarészt minden háztartásban fellelhető és általában a kávé elkészülte után a kukában is landol.  Igen jól hasznosítható, főleg a konyhában vagy a fürdőben súrolószerként alkalmazva. Viszont mivel a blogon háztartási praktikákat nem célom megosztani, így más vizekre eveznék...

A hajamról röviden annyit kell tudni, hogy eredetileg vállig érő, időközben azonban nagyon sokat nőtt. Hullámos és a göndör, világos és sötét barna egyaránt.  Amúgy pedig normál állapotú. 

Kávézaccal hajat mosni nem egy leányálom és én ezt nem is tagadom. Több időbe telik rendet tenni magam után a fürdőben mint az egész procedúra. De, megéri! 
Lényegében a színező hatásán kívül mást nem vártam tőle.  Nekem ez is volt a fontos, hiszen nyáron nagyon hamar kifakul a hajam és azt nem szeretem.  
Elkészíteni úgy szoktam, hogy egy tálba beleöntöm a kihűlt zaccot, majd három terméket adok még hozzá. A Balea samponok nagyon olcsóak és ha találunk a hajunkra megfelelő színű ápoló darabot, akkor nagyon mellé se tudunk lőni. Egy hajpakolást, ami nálam egy Kallos darab. Teafaolaj. 
Alapos összekeverés után felkenem a hajam hosszára. Néha-néha dörzsölgetem, felhabosítom majd hagyom. Azért szoktam beletenni pakolásokat, mert a kávézacc egyébként érdesítené és keményítené a hajamat, ami nekem nem tetszett. És egyébként is... ha már annyit csücsül a fejemen valami, akkor teszek rá pakolást is, mert annyi időm nincs hogy mindennek kivárjam a hatóidejét. Általában 20 percet szoktam ülni, ez idő alatt pedig tisztálkodom és a lehulló zaccdarabokkal radírozom a testem. Egyébként eléggé jó érzés. Minden egyes nyomogatással meg dörzsöléssel barna víz jön ki  a hajamból és ezt egészen addig ismétlem, amíg "elfogy" (kidörzsölöm) a hajamból a sampon/balzsam és a víz. Ezt követően bő vízzel leöblítem. 

Amit fontos megjegyeznem, hogy én mindig egyszeri hajmosás után már vizes hajra szoktam felvinni a zaccot, de kinyomkodott hajhosszra. Illetve kimosás után a textileket nem fogja be, szóval nem kell megijedni. 

Mennyire hatásos? 
  • A hajam brutálisan gyorsan nő.
  • Sötétebb lett, de ez sok ilyen procedúra eredménye.
  • Kevésbé töredezik.
  • Nem szöszölődik.
  • Sima a tapintása.
  • Érezhetően kávészagú. (Mondjuk ez nem meglepő, de hátha valaki nem szereti. Erre használom a teafaolajat.)  


1 megjegyzés: